När mamma hälsade på

I fredags kom min kära mor till Montpellier och hälsade på. Hon kom med flyg till flygplatsen, där jag mötte henne ca 10 över fem. Det var verkligen jättekul att hon kunde komma. Man vill ju visa staden, residenset och vad man gör här. Vi gör ju vår bästa med bloggen, men det är inte riktit samma sak. När vi anlände till Montpellier gick vi först till hotellet som jag hade bokat. Det låg väldigt nära residenset och var riktigt trevligt. Sen gick vi till Le Petit Crêperie med S och åt de godaste crepesen i Montpellier. Mätta och belåtna gick vi sedan på en nattvandring genom stan. Det var mysigt eftesom de hade satt upp julbelysningen. Vi gick också till en fin vinbar och drack ett glas jättegott rödvin som kyparen rekommenderade. Sedan gick mamma som var lite trött till hotellet för att sova. Jag gick hem med S och tänkte lägga mig tidigt, men tji fick jag. Nästan alla skulle gå ut till de roliga nattklubbarna utanför Montpellier och självklart kunde jag inte säga nej när de frågade om jag ville med. Det blev en kul och sen natt igen...



Nästa dag gick vi upp tidigt och åt frukost i vårat residens, pratade lite med städerskan som klagade över att vi hade paraplyer i hallen?? och över igors klasonger som hängde på ett element??. Lördagen spenderade S i Nimes och min mor och jag hann med bl a att: Gå runt i hela Montpellier, titta i affärer, titta på utsikten från taket på Corumoperan, dricka kaffe på "Le petit Nice", shoppa, äta sandwitch, gå på bio (The Duchess, kanske en tjejfilm, men det var den enda som inte var dubbad. Den var faktiskt riktigt bra), äta god mat på resturang. Jag har alldeles säkert missat ngt, men det viktiga var iaf att vi hade det riktigt trevligt den dagen.








Hade en "petite grasse matinée", sovmorgon, sen gick jag och mamma till "Jardin du plants". För min trägårdsintresserade mor var europas äldsta botaniska trädgård en jätteupplevelse. Sen tog vi en kaffe på samma ställe som gårdagen. Vi strosade runt lite mer i staden och gick sedan till Musée Fabre, ett känt konstmuseum. Vi såg massa kända och fina tavlor, men var ganska konstmätta när vi 2,5 timme senare gick därifrån. Åt sedan en panini och jag gick hem för att göra läxor. Mamma gick en liten promenat på egen hand.
Vid kvällningen lagade vi mat tilsammans. Vi hade dagen innan köpt färska laxfiléer på Inno. Vi stekte dem och åt dem tilsammans med potatis, sallad och sås. Smaskens. Sen gick vi två och S till en bar och drack ett glas vin. Lite senare på kvällen följde jag och S med Daan och Alvan till Cirkus Bar och firade Alvans födelsedag. En bra avslutning på en jättetrevlig helg. Morgonen efter åkte mamma hem...lycka till på resan och tack för att du kunde komma och hälsa på oss, Mamma <3!!!











//Les deux blonds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0