Söndag

Idag har vi haft ett fantastiskt höstväder här i Mtp. Senaste veckorna har vi haft jättefint väder här, verkligen soligt men kallt. Senaste dagarna har dock temperaturen gått upp en hel del vilket i kombination med sol har varit fantastiskt. För att utnyttja detta tilmax tog jag, Elcke och Briede en promenad i Jardin du Plantes och satte oss sedan i Parc du Peyrou för att njuta av solen. Jardin du Plantes är ett av mina favoritställen här i pellan. En jättegammal botanisk trädgård som är mycket oorganiserad, orensad, vild och underbar! Man hittar nya gångar, tunnlar, bänkar varje gång man är där! Det allra bästa är dock önsketrädet. Ett stort träd med en massa hål i och i hålen har folk stoppas små lappar med önskningar, de är så fina! Vi hittade önskelistor, lyckoönskningar till barn, hopp om kärlek och ett hjärtgripande brev till en död mor. Jag ska skriva ett eget brev i veckan och stoppa in. Tror jag ska skriva det på franska.









/S & E (som nyss kom hem!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0