Sagan om kartongerna

Vi har för mycket packning. Väldigt mycket för mycket. Vi hade ju tur-retur biljetter med Sterling men de rackarna skulle tvunget gå i konkurs. Våra tillköpta kilon försvann tillsammans med biljetterna och nu sitter vi här med ca dubbelt så mycket packning än vad man får ha för vårt nya flygbolag. Jag har nog mer än så. Detta innebär att vi tvingas skicka hem saker med posten. Grannen Elin från Malmö gick till posten och kollade upp priser och hur man fick tag på kartonger och priserna fick hon men värre var det med kartonger. Det finns inte att köpa. På posten har de kartonger av mindre format men det känns ju mindre kul att tvingas skicka hem fem sånna. De sa att man var tvungen att leta på gatorna. LETA PÅ GATORNA!? Ja affärerna slänger ju ut kartongern på gatorna lite då och då. Tack. Idag hittade jag och E en fantastisk kartonghög precis vid skolan. Det var ett rent Mekka med kartonger i alla möjliga format och vi hittade vars en som ska fyllas med både sandaler och franska romaner.



My fair lady!


Handskproblem

/Pippi och Emil

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hejsan! Tänkte spara lite sms pengar och skriva här istället, hoppas du hinner läsa innan i morgon =) Jo jag tänkte, om det bara var du och tove som skulle vara hemma i huset, kanske vi tre (john ska iväg på match) kan ha en tjejkväll, vi kan vara här om ni vill eller så är vi hos er, också tänkte jag att eftersom det är så läskigt att gå blond själv här så kan man kanske låna en säng hos er eller om vi tränger ihop oss i vår. Vad säger ni, lagar lite mat dricker vin, går ut och festar rent av kanske? Jag hade tyckt det var jättekul, ni åker ju snart. Men du kan väl kommentera på min blogg eller skicka ett sms eller något. ha det så bra!vi ses!

2008-12-04 @ 22:38:34
URL: http://hannaojohn.blogg.se/
Postat av: Hanna

på lördagkväll glömde jag visst skriva. Puss!

2008-12-04 @ 22:39:51
URL: http://hannaojohn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0