Residence Runderkamp

I fredags åkte jag och halva residenset tillbaka till Igors sommarhus utanför Avignon, dock utan Sofia!!! Fredagen var också holländarnas speciella högtidsdag då man delar ut massa presenter och äter konstigt holländskt godis. När vi kom dit var det förstås strålande sol och 15 grader, så vi var förstås nöjda. Väl installerade i huset började de hollänska flickorna laga pannkakor medan pojkarna spelade Nintendo 64 (jag gjorde lite av varje).



Efter en god middag var det dags för att dela ut presenter framför öppna spisen. Vi hade tre veckor innan dragit ett namn som var hemligt för alla andra och till den personen skulle man köpa en liten present. Jag fick en Johnny Cash-cd av Igor som spelades hela morgondagen.



Nästa dag åkte alla hem utom Igor och jag. Det var tänkt att Daan också skulle stanna, men han fick hemlängtan eller något i den stilen och åkte tillbaka med de andra. Den dagen åt Igor och jag Pizza, Chips, drack öl och såg på 6 olika filmer...med andra ord en riktig grabbkväll, men det var riktigt skoj. 

Söndag städade vi hela huset och åkte sedan tillbaka till Montpellier. Det var dock ett byte med två timmars väntetid i Avignon. Det utnyttjade vi genom att gå upp till Palais des Papes och tittade i den stora trädgården.







//Björne & Snigel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0